sobota 8. srpna 2020

Anna Bártová

Celý můj život se točí okolo zvířat a psi se stali jeho nedílnou součástí. Nejprve mi rukou prošla jorkšírka Elinka a teď se můj svět točí okolo borderáka Skye. Jorkšír mě naučil trpělivosti díky jeho tvrdohlavosti a bordera každým dnem zkouší, co vydržím. Díky nezkušenosti a neznalosti rozpoznat včas problém v chování jsem si prošla téměř každým nezmarem tohoto plemene, několika metodami, jak to napravit a stálo to spoustu sil, ale jsem vděčná za to, že to nebyla procházka růžovým sadem.

Díky všem těmto řešením problémů jsem se naučila postupně číst i ostatní psy a ne, jen toho svého. Nikdy jsem si nemyslela, že bych mohla být psím trenérem, ale díky těmto zkušenostem mi to bylo umožněno.

Teď mám nejlepšího psa na světě, se kterým sice nelámeme rekordy, ani nemáme nespočet cen, ale parťák do života je to úžasný. Náš nejaktuálnější úspěch je získání canisterapeutického certifikátu. Závodně se věnujeme flyballu, na amatérské úrovni dogfrisbee a rekreačně agility (když je čas a chuť). Možná nás to bude v budoucnu táhnout i k pasení, ale to je zatím ve hvězdách.

Nejdůležitější je pro mě to, abych se nebála psa vzít kamkoli a neklepala se u toho strachy, co zase provede, zkrátka aby fungoval v běžném provozu a na toto se zaměřují i mé hodiny.